Welkom bij de klantenservice van Plushop.nl. 

U vindt hier een korte uitleg over het bestelproces, retourproces, hoe betalingen verricht kunnen worden, etc. Kortom praktische informatie omtrent uw bestelling.

Bestellen
Het bestellen van producten bij Plushop.nl gaat in 5 stappen, te weten:
1. U zoekt een artikel uit en voegt deze toe aan het winkelmandje
2. Vervolgens krijg u de keuze om verder te winkelen of om naar het winkelmandje te gaan. Als u verder winkelt kunt u net zo lang producten in uw winkelmandje 'gooien' totdat u klaar bent met bestellen
3. Als u klaar bent met winkelen gaat u naar uw winkelmandje
4. Hier vult u uw adresgegevens in en selecteert u een betalingsmethode
5. Rond uw order af en u betaalt via een online betaalmethode, of bankoverschrijving. 

Verzending
Verzending geschiedt met DPD of GLS pakketservice. Zij bezorgen van maandag t/m vrijdag. Wanneer u donderdagavond of vrijdag tot 16:00 besteld en voor normale verzending kiest, wordt uw bestelling dus maandag geleverd. Een levering op zaterdag is mogelijk, echter wel met toeslag. Neem contact met ons op als u hier gebruik van wilt maken.

Als u een bestelling op een werkdag voor 16.00 bij ons plaatst en betaalt, wordt uw bestelling (mits voorradig) dezelfde dag nog verstuurd en de volgende dag bezorgd. Bestellingen die geplaatst worden in het weekend worden (mits voorradig) op dinsdag geleverd.

Wat betreft bezorging zijn we helaas altijd afhankelijk van de pakketdienst. Ook al versturen we uw bestelling netjes op tijd, er kan tijdens transport altijd iets mis gaan. Er kan bijvoorbeeld een sorteerfout optreden, of de chauffeur kan zijn route niet afmaken. Erg vervelend natuurlijk. Daarom hebben we voor u de express verzendingen als mogelijkheid.

Om 100% zekerheid te hebben dat u uw bestelling de volgende werkdag ontvangt kunt u kiezen voor de "express verzending". Hierbij kunt u kiezen uit de opties voor 12:00 s'ochtends of voor 17:00. Wanneer u besteld met deze optie op werkdagen voor 15:00, dan wordt de order hier nog opgepakt en wordt hij de volgende werkdag als express verzending aangeboden. 

We hebben de volgende verzendopties:
1. De normale verzending (dus voor 16:00 besteld, volgende werkdag geleverd)
2. Express verzending voor 12:00 of 17:00 (zowel NL als BE). Hiermee heeft u 100% zekerheid dat uw bestelling de volgende dag voor dat tijdstip wordt bezorgd.

Bent u niet thuis op het moment van aflevering dan zal GLS of DPD proberen het pakketje bij uw buren af te geven en ontvangt u hiervan een bericht. Kan het pakje ook niet bij de buren af worden gegeven, dan wordt er een bericht bij u achtergelaten en wordt het later opnieuw geprobeerd (maximaal 3 keer).
Tevens ontvangt u na uw bestelling een zogenaamde track and trace code. Hiermee kunt u uw bestelling volgen en dus zien wanneer het bij u bezorgd wordt. 

Wilt u NIET dat uw pakket aangeboden wordt bij de buren, vermeldt dit dan expliciet bij uw bestelling!

Verzendkosten
Afhankelijk van de bestemming van de bestelde goederen zijn er verschillende verzendtarieven.
1. Gratis voor alle orders vanaf € 25,- (binnen Nederland en België)
2. €4,95 voor alle bestellingen onder de € 25,- (binnen Nederland)
3. €5,95 voor alle bestellingen onder de € 25,- (binnen België)
4. Gratis afhalen in Enschede
5. Voor bestellingen naar het buitenland kunt u contact met ons opnemen
6. Bij onze pakketdienst betekent (bijna) altijd, vandaag verstuurd is morgen in huis. Wanneer u 100% zeker wilt zijn dat u uw bestelling de volgende werkdag ontvangt, kies dan voor de optie Express verzending. Dit is mogelijk voor zowel Nederland als België.

Betalen
Bij Plushop.nl kunt u op verschillende manieren betalen, namelijk: 

1. Via iDeal 
2. Vooraf overmaken 
3. Paypal
4. Creditcard (Mastercard of Visa)
5. Afterpay (Achteraf betalen)

AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)
AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)
AfterPay voert voor Plushop.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht van AfterPay via de AfterPay App kunt inzien en betalen. Met de AfterPay App regel je dit veilig en heel eenvoudig op je smartphone. In de online omgeving MijnAfterPay kun jij jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via push notificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Je kunt bij Plushop.nl achteraf betalen tot een bedrag van € 150 als je voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Ben je al bekend bij AfterPay dan kun je betalen tot een bedrag van € 250. Ter goedkeuring van jouw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk jouw bestelling betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

Herroepingsrecht / Retourneren
Wilt u een aankoop annuleren of teniet doen? Dat kan. Het recht om van een aankoop af te zien is 14 kalenderdagen. Deze termijn gaat in nadat u de producten ontvangen hebt. Bij meerdere producten uit een enkele bestelling gaat de termijn pas in na levering van het laatste product.

Op bedrukte paraplu's geldt het herroepingsrecht niet. Deze kunnen dan ook niet geretourneerd worden. Mocht er echter iets mis zijn met de bedrukte paraplu, neem dan contact met ons op.

Binnen 14 dagen na ontbinding zal Plushop.nl alle bedragen, inclusief eventuele oorspronkelijke verzendkosten (€4,95NL €5,95BE),  maar niet de kosten voor de extra verzendopties (bv. express verzending), terugbetalen.

Let op! De kosten voor het retourneren zelf zijn voor u. 

Tenzij u via Paypal betaald:

Indien kapotte of te ver gebruikte producten geretourneerd worden wordt u de schade hiervan in rekening gebracht. 

Wilt u een product retourneren?
Stuur ons dan een email of neem telefonisch contact met ons op. U kunt tevens het product terug sturen naar onderstaand adres. Vermeld u er dan uw gegevens bij (ook uw rekeningnummer) en dat u van de koop af wilt zien. 

Plushop.nl
Euregioweg 330
7532 SN Enschede

Daarnaast heeft u ook de mogelijkheid om het formulier voor herroeping in te vullen. Deze kunt u onder aan deze pagina downloaden.

Klachtenafhandeling
Wanneer u een klacht heeft kunt u deze mailen naar info@plushop.nl of u kunt het contactformulier invullen. Vermeld hierbij uw ordernummer en een duidelijke omschrijving van de klacht. Bij een defect of verkeerd geleverd product zien wij graag een foto van het betreffende product bij de klacht.

De termijn om te klagen is vastgesteld op 2 maanden. Deze termijn gaat in op het moment dat u heeft ontdekt dat een defect of verkeerd product is geleverd.

Wij zullen uw klacht zo snel mogelijk beantwoorden, meestal op de dag zelf maar uiterlijk binnen 14 dagen. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, krijgt u binnen 14 dagen een ontvangstbevestiging en een indicatie wanneer u een meer uitvoerig antwoord kunt verwachten.

U kunt een klacht eveneens indienen via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Stichting Webshop Keurmerk. De klacht wordt dan zowel naar ons als naar Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.

Onze contactgegevens
Mocht u er toch niet uitkomen met bestellen of heeft u productinhoudelijke vragen? Dit zijn onze contactgegevens:
Telefoonnummer |    +31(0) 53 - 573 82 11
Mail |  info@plushop.nl 

Indien u graag direct antwoord wilt op al uw vragen over onze verschillende producten, gebruik dan onze chatfunctie! Deze verschijnt rechtsonder in uw beeldscherm.